-
Odstąpienie od umowy
INFORMACJA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
- Prawo odstąpienia od umowy
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, kupujący będący konsumentem w rozumieniu ustawy ma 14 dni od daty otrzymania towaru na przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a jeżeli sprzedawca nie poinformował o prawie do odstąpienia – 12 miesięcy.
Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży rzeczy w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym kupujący wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez kupującego weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy kupujący musi poinformować sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pisma wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną). Dane kontaktowe do informacji: Wind Log sp. z o.o., Paprotnia, ul. Sochaczewska 90, 96-515 Teresin, adres email: toys@windplay.pl.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwróci kupującemu wszystkie otrzymane od kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez kupującego sposobu dostarczenie innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym sprzedawca został poinformowany o decyzji kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności. Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy.
Zwracana przez kupującego rzecz powinna zostać opakowana w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w czasie transportu oraz musi być zwrócona w oryginalnym opakowaniu z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentami wydanymi przy jej sprzedaży. Zwracana rzecz nie może nosić śladów użytkowania oraz nie może posiadać uszkodzeń mechanicznych.
Kupujący zobowiązany jest do odesłania rzeczy na adres: Wind Log sp. z o.o., Paprotnia, ul. Sochaczewska 90, 96-515 Teresin, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli kupujący odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Pismo o odstąpieniu od umowy powinno zawierać następujące dane:
- imię, nazwisko, adres zamieszkania lub dostawy rzeczy,
- data zakupu,
- nazwa produktu,
- nr paragonu lub faktury,
- adres email do kontaktu,
- numer rachunku bankowego do zwrotu środków oraz imię i nazwisko właściciela rachunku,
- powód zwrotu (opcjonalnie).
- Ograniczenia prawa do odstąpienia
Sprzedawca informuje, ze zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.